»
Articole » Foraj pneumatic
Foraj pneumatic

Foraj pneumatic

Foraj pneumatic, prin percutie, inseamna ansamblul de lucrari necesar unei subtraversari care se realizeaza pentru a introduce conductele sau cablurile subterane de orice fel folosind un ciocan pneumatic de diferite dimensiuni.

Conductele pot fi din PE, PVC, PE-X sau metal, de preferat fara mansoane si cu diametrul nominal pana la DN 200. In functie de natura terenului unde se face forarea, lucrarile se realizeaza in general pe lungimi de pana la 70 m.

Propulsia se realizeaza cu un piston interior, care actioneaza cu aer comprimat furnizat de un motocompresor. Pentru a se putea realiza inaintarea este necesara  existenta unei rezistente externe. Aceasta metoda este folosita pentru subtraversarea cailor ferate sau a drumurilor, fara a se mai realiza demolari ale sistemului rutier si fara a se mai intrerupe traficul.

Pentru a se realiza forarea, terenul trebuie sa fie suficient de compactabil. In functie de gradul de compactare, forma granulelor, distributia granulometrica si gradul de umiditate, depind proprietatile de deformabilitate ale terenului. Echipamentul pentru forare trebuie folosit in conditii corespunzatoare, acesta nu poate fi folosit in teren umed, cu namol sau incompactabil.
Lucrarile de forare se realizeaza prin doua puturi tehnologice. Un put de lansare pe unde se introduce foreza sau echipamentul de forare si un put de iesire unde va ajunge echipamentul de forare.

Pentru forezele pneumatice se pot flosi diferite sisteme constructive. Sistemul rigid este cel in care pistonul aplica impactul asupa intregului corp al forezei intr-o singura lovitura, acestea funt forezele pneumatice cu cap fix. Forezele pneumatice cu dubla actiune, sistem grundomat, sunt cele la care pistonul aplica impactul, in prima faza, asupra unui con in trepte, urmand ca in a doua faza sa traga foreza  si conducta. Forezele pneumatice dirijate sunt cele care permit corectarea traiectoriei in cazul in care intalneste un obstacol insurmontabil sau daca trebuie sa isi schimbe directia de inaintare, din diverse motive.

Forezele pneumatice dirijate au posibilitatea de schimbare a directiei datorita capului directional, cilindrul frontal fiind prevazut cu un sistem de detectie. Acest cilindru indica persoanei care realizeaza masuratorile pozitia exacta a rachetei, orientarea si inclinarea forajului, datorita unui sistem de transmitere a datelor la distanta. Datele primite sunt preluate manual si inregistrate intr-un tabel sau o diafragma de foraj, iar in cazul in care s-au detectat obstacole se realizeaza corectarea traiectoriei.

Pozitia forezei se modifica prin rotirea furtunului de aer comprimat pana cand capul directionabil indica directia corecta. Aceasta se realizeaza cu ajutorul unui sistem de strangere manual-hidraulic care cupleaza furtunul de aer comprimat. Furtunul de aer comprimat este fabricat din rasini si este mai rigid decat un furtun obisnuit. Datorita unei armaturi de sprijin aflata in furtun, acesta este consolidat in asa fel incat un cuplu suficient de puternic sa poata fi transmis si pe distante mari, fara ca furtunul sa se torsioneze in timpul rotatiei.

Noi va oferim servicii de foraj orizontal, foraj pneumatic si consultanta privind posibilitatile tehnologice de executie si de finalizare a lucrarilor de forare.